Umiejętności podstawowe: Czytanie i pisanie -postać potrafi czytać i pisać w wszechmowie. Retoryka-postać potrafi ładnie i zwięźle mówić, przez co ma większą szansę na nakłonienie kogoś do czegoś (podstawowy, zaawansowany). Urok osobisty -postać wykorzystując swoje cechy zewnętrzne potrafi kimś zmanipulować (podstawowy, zaawansowany, ekspert (tylko dla kobiet)). Pakowanie się w kłopoty -postać pakuje się w coraz poważniejsze kłopoty, co za tym idzie, dostaje coraz poważniejsze misje (podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz). Naukowiec -postać ma możliwość wynalezienia nowych maszyn, broni, czy też tego, na co ma ochotę (podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz). Handel -postać potrafi się targować, zawsze dostaje ulgi podczas zakupów (podstawowy, zaawansowany). Cieśla -postać potrafi sama wykonywać ekwipunek(podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz).
Umiejętności bojowe: Walka mieczem -postać walczy dobrze przy użyciu miecza jedno/półtoraręcznego (podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz). Walka toporem -postać walczy dobrze przy użyciu małych toporów (podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz). Walka włócznią -postać walczy dobrze przy użyciu włóczni i pik (podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz). Walka bronią ciężką -postać walczy dobrze przy użyciu broni dwuręcznej (podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz). Walka kosturem -postać walczy dobrze przy użyciu kostura magicznego (podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz). Walka bronią niekonwencjonalną -postać walczy dobrze przy użyciu niespotykanych rodzajów broni (podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz). Walka bronią krótką -postać walczy dobrze przy użyciu noży, sztyletów, i innej broni krótkiej (podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz). Walka dwiema brońmi -postać potrafi walczyć przy użyciu dwóch broni(podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz ). Łucznictwo -postać dobrze strzela przy użyciu łuku (podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz). Kusznictwo -postać dobrze strzela przy użyciu kuszy(podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz). Walka wręcz -postać zna się na "mordobiciu" (podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz). Tarcza -postać dobrze posługuje się tarczą w celach obronnych (podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz). Walka tarczą -postać dobrze posługuje się tarczą w celach ofensywnych (podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz). Parowanie ciosów -postać dobrze paruje ciosy, przy użyciu wszystkiego dostępnego w danej chwili (podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz). Pogromca bestii -postać ma większe szanse na zabicie bestii (podstawowy, zaawansowany). Przewidywanie ruchów przeciwnika -postać potrafi przewidzieć ruchy przeciwnika na podstawie jego zachowania (podstawowy, zaawansowany). Łowca -postać potrafi bezszelestnie podchodzić do ofiary, oraz atakować z zaskoczenia(podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz).
Umiejętności złodziejskie: Kradzież kieszonkowa -postać potrafi niepostrzeżenie wyciągnąć komuś majątek z sakiewki...(podstawowy, zaawansowany, ekspert). Otwieranie zamków -postać potrafi otwierać skomplikowane zamki przy użyciu wytrycha(podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz ). Skradanie się -postać potrafi poruszać się niepostrzeżenie(podstawowy, zaawansowany). Zastraszanie -postać potrafi zastraszać innych(podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz ).
Umiejętności inne: Taniec -postać potrafi świetnie tańczyć(podstawowy, zaawansowany). Śpiew -postać potrafi świetnie śpiewać(podstawowy, zaawansowany). Językoznawstwo -postać zna wiele języków, i szybko potrafi rozszyfrować różnorakie teksty(podstawowy, zaawansowany, ekspert). Survival -postać zna się na przeżyciu w ciężkich warunkach (na bagnach, itp.)(podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz). Czujność -postać ma świetnie wyostrzone zmysły, przez co jest zawsze czujna(podstawowy, zaawansowany). Alchemia -postać zna się na alchemii(podstawowy, zaawansowany, ekspert, mistrz).
Współczynniki: Siła -odpowiada za poziom siły naszej postaci (max. 25). Odporność -odpowiada za poziom odporności na obrażenia naszej postaci (max. 25). Zręczność -odpowiada za poziom zręczności naszej postaci (max. 25). Inteligencja -odpowiada za poziom Inteligencji naszej postaci (max. 25). Percepcja -odpowiada za szybkość reakcji naszej postaci, jej szybkość postrzegania otoczenia, i rozumienia tego co się dzieje wokół niej (max. 25). Siła woli -odpowiada za poziom siły umysłowej naszej postaci (max. 25).
|